Terima Kasih Kerana 'Like' Blog Kami

Monday 5 March 2012

Hot.. Popular.. Marvellous





Rahsia Awet Muda. Shaklee Energizing Soy Protein (ESP) Its for every one..men or women.. Energy booster, beautiful skin, healthier pregnancy.




Apa ada dalam super dooper booster.. Pakej Triple M ni?
Pakej tripple M mengandungi vitamin dalam set B, Kalsium@ Ostematix dan ESP (Energizing Soy Protien).


ESP


Set E ( Set B plus Ostematrix)
di bwh ni saya ringkaskan kelebihan2 dan kepentingan setiap suplemen yg ada dalam Pakej Triple M ni..


SET B:
Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi : sangat perlu demi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting dan perlu dalam menjami kesejahteraan secara am.
B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil..dan wajah berseri..inlah rahsianya ..B for Beauty
Vitamin C : sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan...dan kulit lebih cantikkk
Alfalfa : raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSUIBU.
Kalsium@ Ostematrix?
Dalam susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali.Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum...ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir.
Apa kebaikan ESP @ Energizing Soy Protien?


Komposis vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.Protien sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protien yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.


* Antara soalan2 faveret ibu2 yg berminat>> boleh ke kalau ambil ESP dan Alfafa je.. berapa lama kesan super dooper booster ni... Jawapan kepada soalan ini... :.. Berapa lama kesannya..bergantung kepada setiap individu... dan jika ingin mengambil ESP dan Alfalfa jer..atau dlm erti kata lain..tak amik pakej lengkap mungkin kesannya lambat sedikit. Analoginya macam orang naik basikal dengan motorsikal...Kedua2nya akan sampai ke destinasi yg di tuju.cuma salah satunya lebih cepat,..dan...pastilah motorsikal lebih selesa untuk ditunggang berbanding basikal.Tetapi kos motorsikal pastinya sedikit mahal berbanding kos sebuah basikal....Yang pasti Susu ibu itu rezeki Allah..tiada kuasa saya nak menentukan berapa byk yg setiap ibu perolehi..Allah jua sebaik2 penolong. renung2kan.

No comments:

Post a Comment