Terima Kasih Kerana 'Like' Blog Kami

Wednesday 17 July 2013

Kenapa Kita Cepat Tua?

Ramai orang jadi tua sebelum tua..alahai...ruginya!

Assalamu 'alaikum...apa khabar semua yg  kat luar sana? khususnya 'orang-orang' yang merasa diri dia dah 'tua' atau dah 'lama'. saya doa anda semua sihat2 sokmo! :o)
Ramai orang, bila umur cecah 40tahun, mereka rasa dah tua...walaupun pada zahir body nampak steady jer lagi. Tapi tuan yang empunya diri rasa dah tua sangat. Rasa penat dan tak bermaya. Semangat pon dah luntur. Nafsu makan dan berkurang. Tengok isteri pon dan tak berselera. Alahai...ruginya...baru umur 40 tahun...belum lagi 50 tahun...60 tahun....:o)
Kali ni saya nak share sikit pengalaman saya. Alhamdulillah...semasa umur menjengah 40tahun lebih kurang 10 tahun yang lalu...(faham2 ler berapa umur sekarang..:o) ) saya ok jer...tak der lah rasa penat atau tak bermaya...atau tak berselera macam sesetengah orang. Seme ok..saya aktif spot...badminton at least 3 kali seminggu...bowling pon suka juga....secara umumnya saya tak ada komplen apa2...syukur...tak ada apa2 penyakit yang kritikal...walaupun masa check aritu kolestrol ehem...dah meningkat hingga ke angka 9. Saya tak risau sangat sebab BP saya ok. maybe sebab saya aktif spot kot? :o)
Tapi baru2 ni saya rasa penat sangat....tak bermaya....tengok isteri pon...emm...cam tak semangat jer...saya dok pikir sorang2....begini ke rasa bila umur dah masuk 50? aduhai...kalaulah umur panjang sampai 100 tahun...ish...camanalah yer nak lalu seme ni....ada 50 tahun lagi ni....kalau 50 tahun akan datang ni makan pon tak selera....badan terasa penat sokmo....mood pon tak bagus...asyik nak temper jer....life pon dah tak ceria....badan pon selalalu jer rasa sengal2...nak bangun pagi pon rasa macam nak pergi perang perasaanya...seksual life pon dah GONE!....alamat merana lah badan...aduiiii..ya Allah...tak sanggup rasanya.....


Tapi kata orang Allah itu Maha Penyayang kepada hambaNya yang tidak pernah putus asa dari terus berharap kepada pertolonganNya....suatu hari nak dijadikan cerita..ketika dok browse internet yang memang dah jadi routine sejak bertahun2...and enjoy it very much...saya ternampak satu iklan Shaklee...oleh kerana produk Shaklee memang tak asing bagi saya sebab pernah join pada tahun 1990 yang lalu, saya buat tak kisah jer....tapi entah macamana nak dijadikan cerita, saya tertarik sangat dengan sharing yang dibuat oleh se orang blogger yang kini jadi upline saya - Che Ku Seeha -Baca punya baca, alahai...jatuh hati kembali....bukan dengan Che Ku Seeha...:o) tapi dengan produk Shaklee. Sebenarnya dah  lebih 10 tahun tinggal produk shaklee. Dalam tahun 1990an, saya ingat lagi...berpuluh2 biji vitamin Shaklee saya telan....tapi masa tu tak der lah ketara sangat kesannya...ye lah....umur pun baru sekitar 37 tahun....kira muda dan mengancam lagi lah....:o)
Jadi dipendekkan cerita...saya pon belilah beberapa botol produk Shaklee. Tapi sebelum saya fikir utk amik produk shaklee utk diri sendiri, saya sebenarnya teringin sangat nak bagi produk shaklee ni pada ayahnda dan bonda kat umah yang dah agak tua dan uzur...ayah dah cecah umur 78 tahun..mak pulak dah 65 tahun...ayah dah tak leh nak jalan...masa muda pernah jatuh naik kuda...ada slip disk kat doktor...nak bergerak pon kena bantu....mak pon sama...jalan pon terpaksa dibantu dengan tongkat...cerita pasal ayah dan mak kat kampung ni saya KIV dulu...kita cerita dalam entry yang akan datang yer...memang produk shaklee saya bawa balik rumah dulu....mak ayah WAJIB  didahulukan kalau kita nak dapat keredhaan dari Allah...ingat tu yer....:o)
Produk yang menjadi 'kegilaan' ramai

Masya Allah...saya syukur sangat....sebab apa tau? sebab saya kembali 'hidup' dan kembali 'muda'. Alhamdulillah....selepas saya amik beberapa produk shaklee seminggu jer...antaranya B Complex, Zinc, Joint Health Tablet, Omega Guard dan ESP....subhanallah...macam miracle happen! saya kembali cergas dan ceria...dah tak rasa cam umur 50 lagi...saya rasa muda 10 tahun...alhamdulillah....kalau dulu nak bangun tidur pon aduhai...nak kena ada 'jam loceng hidup'....dan kalau kejut pon...kalau setakat sekali tak main lah...minimum 3 kali...tu pun mujur kalau boleh bangun terus...but now....saya yang kejutkan 'jam loceng hidup @ isteri tercinta saya) walaupun tidur selewat jam 1.00 pagi. saya bangun dengan penuh ceria...badan tak de lagi rasa penat....tak ada lagi sengal2 badan....dan ehem...seksual life pon back to normal...alhamdulillah ya Allah..maybe berkat doa di bulan Ramadhan ni...
So....kalau sapa2 kat luar sana tu...rasa dah tua sebelum sampai masanya....cuba2lah produk shaklee ni..memang berbaloi sangat...
KESIHATAN ADALAH NIKMAT ALLAH YANG AMAT BERHARGA....SHAKLEE MEMBANTU ANDA UNTUK TERUS MENIKMATINYA....

Selamat mencuba...salam sayang dari kami  utk semua....wassalammmm...

Hubunggi TEAM NISF SHAKLEE FAMILY untuk konsultasi PERCUMA.


No comments:

Post a Comment